Huisstijl

Richtlijnen en voorwaarden

Hogeschool Rotterdam heeft een sterke huisstijl: een herkenbaar logo, een helder kleurenpalet en een duidelijke typografie. Op deze site vind je de richtlijnen en voorwaarden waaraan producten worden getoetst. Medewerkers kunnen via het submenu 'Voor medewerkers' huisstijlproducten downloaden.

De richtlijnen zijn bedoeld voor iedereen die uitingen ontwikkelt voor Hogeschool Rotterdam. Alle uitingen dragen bij aan de (visuele) identiteit van Hogeschool Rotterdam. Om die reden is het belangrijk dat de voorschriften worden toegepast.

Uitstraling

De visuele identiteit is ontwikkeld vanuit de positionering van Hogeschool Rotterdam:

Hogeschool Rotterdam is een praktijkgericht kennisinstituut met opleidingen, projecten en onderzoek in de meest ondernemende regio van Nederland. Hogeschool Rotterdam onderscheidt zich door de doordachte wisselwerking met deze regio en haar Rotterdamse wortels; daadkrachtig, direct en met lef. In deze setting daagt Hogeschool Rotterdam studenten, medewerkers, bedrijven en instellingen uit zichzelf te overtreffen. Zo verrijken we voortdurend individuen en de Rotterdamse beroepspraktijk.

Deze positionering is vertaald naar de volgende criteria voor de visuele identiteit:

Bevlogen Levendige en aanstekelijke verbeelding van leven, studeren en werken op Hogeschool Rotterdam.
Krachtig Keuzes, samenhang, solide, lef, direct, duidelijk, gestructureerd.
Autoriteit Geloofwaardig als kennisinstituut, kwalitatief, doordacht, praktijkgericht.
Verbinding  Met de stad, de regio, organisaties, speerpunten en ontwikkelingen. Dit leidt tot zoveel mogelijk kansen voor alle Rotterdammers.

Contactgegevens

Huisstijlcoördinator

Heb je tijdens het ontwikkelen van producten vragen, neem dan contact op met de huisstijlcoördinator van de afdeling Communicatie (Myrthe Doornik). De huisstijlcoördinator kan uitzonderingen toestaan voor bepaalde producten.

Myrthe Doornik
010 - 794 53 25